Mida teha, kui ülemus kahtleb igas sinu sammus?

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

«Kas sellest saab ikka asja?» «Oled sa neis numbrites kindel?» «Kas tõesti seda klient tahabki?» «Millal printeri parandaja tuleb? Kas sa oled üldse kindel, et see on katki?» Oleks tore, kui saaksid oma tööd teha nii, et ei peaks aega raiskama lõpututele küsimustele vastamisele või nende eest kõrvale puiklemisele. Ole mureta, ülemuse küsimustetulva saab vähendada.

Miks pärib mõni ülemus alluvatelt nii palju nagu uudishimulik mudilane? Kas ülemus on sinu meelest asjatundmatu või kontrollfriik? Igal juhul pead nüüd ohjad enda kätte võtma ja hakkama oma juhti juhtima, kirjutab Psychology Today.

Järgnevalt leiad mõned keelud ja käsud, mis aitavad toime tulla ülemusega, kel on rohkem küsimusi kui vastuseid.

Ära hoia end tagasi ja ära varja infot. Kui ülemus küsib sult midagi, siis vasta. Ära jäta talle muljet nagu sa üritaks tema eest midagi varjata, ükskõik mis põhjustel sooviksid seda teha. See suurendaks vaid tema ebakindlust ja umbusku.

Vastupidi, ülemuse teavitamine võiks kuuluda su tööülesannete hulka, ära karda sellega liialdada. Näiteks võiksid talle iga nädal saata ülevaatliku e-kirja oma tegevustest. Ole valmis vastama kõigile küsimustele, mis tal seepeale võivad tekkida. Hoolitse selle eest, et ülemus saaks tagasisidet ka regulaarsetel koosolekutel. Kui olukord väljub kontrolli alt, istuge maha ja arutage läbi, mil moel töötades ülemus paremini rahule jääb.

Ära hakka paaniliselt otsima vastuseid kahtlastele, eriti retoorilistele küsimustele. Kui ülemus ütleb midagi stiilis «Huvitav, kas tähitud kiri oleks olnud e-kirjast mõjusam?», siis ei tähenda see, et peaksid nimetatud küsimust pikemalt analüüsima või sellele internetist vastuseid otsima.

Selle asemel katsu oma üldisele eesmärgile kindlaks jääda. Sinu mudilasele sarnanev ülemus võib küsimustega tahtmatult su töökulgu sekkuda ja tähelepanu hajutada. Kuigi sa pead ta pärimisi tunnustama, peaksid ka tema tähelepanu suunama pakilistele probleemidele. Näiteks saabub boss su laua juurde küsimusega, et kas see ei tõstaks töötajate produktiivsust, kui kontor lillaks värvida. Võiksid vastata näiteks midagi taolist: «See oleks huvitav. Rääkides huvitavast, mis sa arvad tollest kliendi pakkumisest, mis ma sulle hommikul edasi saatsin?»

Ära hakka talle vastu vaidlema või asjassepuutumatutele küsimustele valjult ja agressiivselt vastama. Sarkasm sind siin ei aita.

Arutute ja asjassepuutumatute küsimuste peale on kõige parem lihtsalt naerda, aga antud juhul ainult oma peas. Huumor vähendab pidevate küsimuste pärast tekkivat stressi. Kui olukord on sobiv, võid viisakal toonil vastata ka vabamalt. See võib suhtedünaamikat kiiresti muuta.

Ära mine endast välja. Kui ülemus pommitab sind ärritavate küsimustega, jää endale kindlaks ja katsu vältida labasusi või stseene.

Jää rahulikuks, iga päring ei vajagi vastust. Mõnikord on küsijale vaja vaid aktiivset kuulajat. Ehk tahab ülemus end tühjaks rääkida või näha mõnd probleemi teisest vaatenurgast? Kui juhi küsimused on väga häirivad, siis kuula viisakalt ja jutusta temaga tühjast-tähjast, et ta saaks oma küsimustele seeläbi ise vastused leida.

Jäta meelde!

Kõige paremini saab küsimusi ennetada neile eelnevalt ise vastates. Ole algatusvõimeline ja avatud, sest mida rohkem su ülemus teab, seda vähem ta sind pinnib. Seda rohkem ta sind ka usaldab.

Pidevad päringud vähenevad ka siis, kui teil on kokku lepitud koosolekud või planeeritud vestlused, mil saate tööküsimusi arutada. Nõnda on sul ühtlasi olulistest probleemidest parem ülevaade.

Mõtle, mis võib tegelikult olla nende küsimuste ajendiks. Iga küsimus ei vajagi vastust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles