Abielu nõuab äriga sarnast pühendumist

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Panther Media/Scanpix

Konsultant Louis Upkins juunior soovitab businessweek.com’is kohelda oma abikaasat sarnaselt oma parimate klientidega.

Upkins kirjutab, et kui töö- ja perelu ühitamine on juhtivatel ametikohtadel töötavatele inimestele ka parimatel aegadel väga raske, siis praegust majandusolukorda arvestades on see veelgi keerulisem.

Ligi 50 protsenti abieludest lõpeb USAs lahutusega ning nn. abielutervise indeks, mis tugineb end väga õnnelikuks pidavate paaride ning esimesel abielul pidama jäänud paaride osakaalul, oli 1970. aasta 76,2 pealt 2008. aastaks kukkunud 60,3 peale. Skaalal nullist 100ni tähendaks see hinnet D-.

Upkins on enda sõnul hämmelduses sellest, kui paljud edukad juhid, kellel pealtnäha on kõik hästi ja olemas, tunnistavad, et õnnelik olemisest on nende puhul asi väga kaugel.

Konsultant soovitab võrrelda ennast abielus tootega - kui suhte alguses pidas teie praegune abikaasa teid parimaks tooteks turul, siis - kuigi ilmselt olete seda praegugi - sõltub teie suhte tervis täielikult teenindusest ja lisaväärtustest, mida pakute.

1. Tundke oma klienti. Kliendid muutuvad ning nutikad ärid käivad nende muutustega kaasas. Sarnaselt muutuvad ka teie abikaasa vajadused. Niisiiis pöörake rohkem tähelepanu tema vajadustele, lootustele ja muredele ning vajadusel küsige nende kohta - üheks suuremaks probleemiks on abielus just mitterääkimine.

2. Tegelge temaga iga päev. Kliente hoitakse neid austusega koheldes ning neile tähelepanu ja teenustega muljet avaldades. Abielu püsib korras samal põhimõttel.

3. Ärge otsige vabandusi. Klientidele ei meeldi vabandused, kui olete eksinud - nad tahavad lahendusi ja jäävad lojaalseks siis, kui te neid pakute. Abielu pakub igapäevaselt võimalusi ebaõnnestuda, kuid abikaasale on märksa enam meelt mööda see, kui tunnistate oma viga ja heastate selle. Vabandused on head, kuid kui neile ei järgne tegusid, võib puhkeda tüli.

4. Püüelge win-win lahenduste poole. Head ärisuhted toimivad siis, kui mõlemad osapooled on edukad. Kui te laiendate oma äri kliendi arvelt, siis kaotate lõpuks selle kliendi. Ka abielus on üheks suuremaks väljakutseks, et mõlemad abikaasad kogeks edu. See eeldab planeerimist, eriti kui üks abikaasadest on jäänud koju lapsi kasvatama.

Naised, kes on ajutiselt jätnud karjääri pere tõttu tagaplaanile, võivad sageli tunda üha suuremat kaugenemist oma abikaasast. Võtke kindlasti iga nädal aega, et veeta aega oma abikaasa ja lastega ning seejuures nende endi jaoks olulisi tegevusi harrastades.

5. Ühendage meeldiv kasulikuga. Headest ärisuhetest ei puudu golfikursused, peened restoranid ja väljasõidud. «Näidake mulle oma meelelahutuseelarvet ja ma saan suure tõenäosusega öelda, kes on teie parimad kliendid,» nendib Upkins.

Kui nõudliku äripartneriga marginaalide üle vaidlemine ei tundu õhtul sama inimesega veiniklaasi taga vesteldes enam pooltki nii hull, siis sarnast suhtumist vajab ka abielu. Abielu võib tähendada rasket tööd, kuid harva pakutakse abikaasale samasuguseid «hüvitisi» kui oma parimatele klientidele või partneritele.

Kui oma tööelus ei lepiks juhid kunagi hinnanguga D-, siis miks peaksid nad seda tegema abielu või pereelu puhul?
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles