P, 27.09.2020

11 halba harjumust, millest tuleb õnnelikuma elu nimel loobuda

FOTO: SCANPIX

Paljud asjad elus toovad meile stressi ja kurbust. Selleks, et olla muretum ja elada õnnelikumat elu, tuleb kohe lõpetada teatud asjade tegemine.

Otsusta, et just täna on see päev, mil hakkad oma elu paremaks muutma. The Huff Post toob välja 11 halba mõtteharjumust, millest tuleb kohe loobuda:

1) Lõpeta muutuste vältimine

Muutused on oluline osa elust ja arengust ning neid ei tohiks karta. Kui me pelgame muutusi, siis takistame uute heade asjade tulemist ellu. Selleks, et liikuda edasi ja areneda, on tihti vaja loobuda vanadest asjadest. Seega kasuta neid muutusi enda kasuks ära, et oma elu paremaks muuta.

2) Lõpeta mõtlemine, et saad kõike oma elus kontrollida

Oluline on eristada asju, mida saab elus kontrollida ja mida mitte. Sa saad muuta iseennast, oma mõtteid, oma tundeid, oma käitumist. Kuid midagi muud ei saa sa kontrollida: sa ei saa näiteks muuta ilma, oma vanemate uskumusi või majandustegevust. Kui üritad kontrollida teiste inimeste käitumist, siis saad ainult pettumuse osaliseks. Lihtsalt keskendu iseendale ja küll kõik muu samuti paika loksub.

3) Lõpeta vabanduste otsimine

Kõik inimesed otsivad aeg-ajalt vabandusi, miks midagi mitte teha. Kuid see raiskab energiat ja tegelikkuses lihtsalt väldid nendega asju, mida sa küll tahaksid või peaksid tegema, aga lihtsalt ei julge. Õpi enda eest otsustama ja jää oma plaanile kindlaks.

4) Lõpeta teiste inimeste süüdistamine

Mitte keegi teine pole sinu hädades süüdi. Sa kontrollid ise oma elu ja vastutad kõige eest, mis puutub sinusse. Tihti on inimesed iseenda suurimad vaenlased, aga nad ei saa sellest lihtsalt aru.

5) Lõpeta hädaldamine

See on samuti suur väärtusliku aja raiskamine. Kui sa hädaldad, siis keskendud nendele asjadele elus, mis sulle ei meeldi. Kuid see ainult süvendab neid probleeme ja muudab sind õnnetumaks. Oluline on keskenduda headele asjadele, mis panevad sind naeratama ja muudavad elu positiivsemaks.

6) Lõpeta kritiseerimine

Täiuslikkust ei ole olemas ja selle pärast ei tasu iseendaga ega ka teistega liiga kriitiline olla. Kritiseerimine on enamasti väga negatiivne ja hinnanguline. Selle asemel, et tuua välja vigu, keskendu heade omaduste märkamisele ja väljatoomisele. Otsi ilu enda ümber ja õpi nägema ka halvas head.

7) Lõpeta halbade asjade meenutamine

Kui sa mõtled pidevalt, kui halb elu sul on ja kui mõttetu inimene sa oled, siis tõmbad oma ellu veelgi rohkem negatiivsust. Selleks, et olla õnnelik, peab hakkama mõtlema positiivsete asjade peale ning sisendama endale ainult häid asju. Kui muudad oma mõtlemist, siis näed, et asjad muutuvad paremuse poole.

8) Lõpeta põhimõte, et sul peab kogu aeg õigus olema

Oska oma ego vajadusel alla suruda. Kui sa arvad, et sinu arvamus peab alati peale jääma, siis lõpeta selline mõtlemine. Selline suhtumine lõhub suhteid ja muudab su üksikuks. Kõige parem on osata leida kompromissi ning vajadusel tunnistada oma vigu.

9) Lõpeta inimeste ja asjade sildistamine

Oma eelarvamustest tuleb lahti lasta ja kunagi ei tohi suhtuda inimestesse teatud uskumuste põhjal, mis ei pruugi tõele vastata. Ole tolerantne ning suhtu igasse inimesesse tolerantselt ja ilma eelarvamusteta.

10) Lõpeta minevikus elamine

Inimestele meeldib ikka rääkida, et vanasti oli rohi rohelisem ja taevas sinisem. Kuid selline mõtteviis ei mõju hästi olevikule ja tulevikule. Kui sa oled keskendunud minevikule, siis takistab see tulevikku. Tee iseendale teene ja jäta minevikuga hüvasti.

11) Lõpeta teiste inimeste jaoks elamine

Sa oled eriline inimene ja mitte keegi pole võimeline sind asendama. Liiga paljud inimesed elavad oma elu selleks, et teiste inimeste elu paremaks muuta, kuid jätavad enda heaolu unarusse. Oluline on seada enda huvid ja vajadused prioriteediks ning seejärel hakata teiste inimeste peale mõtlema.