Igapäevased harjumused, mis rikuvad kontoris su head mainet

Linda Pärn
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Vida Press

Paljudel meist on väga raske ise aru saada, kuidas teised meid kõrvalt näevad. Nii võib juhtuda, et sinulgi on kombeid, mis tegelikult jätavad sust tööl väga halva mulje.

1. Sa pingutad vaid minimaalselt. Kui sa oled mingi ülesande kätte võtnud, võiksid teha seda korralikult ja anda endast maksimumi. Kui tead, et ei jõua või ei taha sellega tegelikult tegeleda, siis tee oma suu lahti ja ütle «ei». Kõiki töid ei peagi kahe käega vastu võtma, aga ole vähemalt enda ja teiste suhtes aus, sest kehvalt tehtud töö hakkab kõigile silma, kirjutab The Muse.

2. Sa vassid. Tööasjades peaks alati jääma üdini ausaks. Isegi kui sa kardad tõtt rääkida, ei ole mõtet tõde varjata ja vassida, sest see jätab sinust argpüksliku mulje. 

3. Sa näitad näpuga teistele. Elus on vähe nii kasutuid tegevusi, kui on teiste süüdistamine. Meeskonnatöös on see harva tähtis, kelle süü tõttu midagi valesti läks. Tähtis oleks hoopis välja selgitada, kuidas edaspidi selliseid eksimusi vältida. 

4. Sa väldid vastutust. Teistele näpuga näitamine ongi niivõrd sage seetõttu, et paljud ei julge tunnistada, kui nad on ise milleski eksinud. Kui tahad oma tehtud töö vilju nautida ja selle eest lugupidamist pälvida, siis julge ka negatiivne kriitika vastu võtta. Need kaks käivad käsikäes.

5. Sa ei salli edukaid töökaaslasi. Kui sa tõrjud edukaid kolleege ja suhtud vaenulikult nendesse, kel läheb hästi, hakkadki seostama edu üksinduse ja vaenuga. Aga kuna keegi ei taha olla vihatud, siis hakkad alateadlikult oma võimalusi edule saboteerima, et mitte sattuda töökaaslaste vihaobjektiks. 

6. Sa tunned kahjurõõmu. Teiste ebaõnnestumiste salajane nautimine vähendab enda eduvõimalusi. Selle asemel, et keskenduda enda tööle, pöörad liialt tähelepanu teiste vigadele ja ei panusta enesearengusse. 

7. Sa klatšid. Kuulujuttude levitamine on üks kõige lihtsamaid mooduseid, kuidas endale töökaaslaste silmis vesi peale tõmmata. Nii näitad, et oled kitsarinnaline, labane ja sind ei saa usaldada.

8. Sa tekitad omale ise stressi juurde. Töö võib kahtlemata olla väga stressirikas, kuid on neid, kes rapsivad asjatult üle ja põevad tühiste probleemide pärast. Kui tunned, et ei suuda rahulikult mõelda, jäta töö korraks katki ja proovi lõõgastuda. Loe kas või natuke raamatut, jaluta või kuula head muusikat. Õhtuti lülita oma telefon välja ja ära lase töömuredel end kodus segada.

9. Sa poed. Aus kompliment meeldib igaühele, aga lipitsemine on lihtsalt vastik. Usu, pugemine ei jää töökaaslastele märkamata. Samuti pannakse tähele seda, kui sa lased teistel enda ees lömitada. Nii jääb mulje, et oled kergeusklik, edev ja enesekeskne.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles