Uuring: Eesti naised tarbivad paljusid piimatooteid meestest oluliselt rohkem

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PantherMedia / Scanpix

Toiduliidu juhi Sirje Potisepa sõnul on piimatooted möödunud aasta lõpus tehtud uuringu kohaselt eestimaalaste seas väga populaarsed, kusjuures naised tarbivad enamikku piimatooteid meestest pisut rohkem.

Toiduliit käivitas äsja piimakampaania, mille eesmärk on tuletada eestimaalastele meelde, kui väärtuslikud toiduained on piim ja piimatooted.

«TNS Emori poolt Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel läbiviidud uuring näitas, et kui naistest tarbib erinevaid piimatooteid vähemalt kord nädalas keskmiselt 62,3 protsenti, siis meeste puhul jääb see näitaja alla 60 protsendi,» selgitab Potisepp. «Eriti suur oli erinevus naiste ja meeste vahel kodujuustu ja maitsestamata kohupiima tarbimises – vähemalt kord nädalas sööb neid tooteid 68 protsenti naistest, samas kui meeste puhul on see näitaja 54 protsenti.»

Tema sõnul tarbivad naised meestest sagedamini ka näiteks  jogurtit ja joogijogurtit, kohupiimakreeme ja kohupiimapastasid, naistest mõnevõrra isukamalt tarbivad mehed aga joogipiima ja võid. Kõige populaarsem piimatoode on nii meeste kui naiste seas juust – tervelt 88 protsenti nii meestest kui ka naistest ütles, et sööb vähemalt korra nädalas juustu.

Uuringu kohaselt on märgata piimatoodete tarbimises erinevaid harjumusi ka inimeste rahvuse põhjal. Nii on näiteks hapendatud piimatooted nagu hapupiim, keefir ja pett mitte-eestlaste seas oluliselt populaarsemad kui eestlaste seas.

«Kui eestlastest joob vähemalt kord nädalas hapendatud piimatooteid 55 protsenti elanikest, siis mitte-eestlaste seas naudib tervislikkusest pakatavaid fermenteeritud jooke vähemalt kord nädalas 67 protsenti vastanutest,» räägib Potisepp. Samuti tarbivad mitte-eestlased kohukesi eestlastest pea poole rohkem.

Teisalt aga näitas uuring, et juustutooted on mitte-eestlaste seas vähem populaarsed. «90 protsenti eestlastest tarbib juustu vähemalt kord nädalas, kusjuures 82 protsenti eestlastest tarbib juustu iga päev või mitu korda nädalas. Mitte-eestlaste seas tarbib iga päev või mitu korda nädalas juustu 69 protsenti ning kord nädalas 16 protsenti vastanutest. Toorjuustu tarbib regulaarselt 54 protsenti eestlastest ja 48 protsenti mitte-eestlastest.»

Toiduliidu juhataja Sirje Potisepa sõnul on piimakampaania peamine eesmärk tuletada inimestele meelde, et Eestimaal on palju häid toiduaineid, nende seas ka väga väärtuslik piim.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles