Pildistamas käisid välismaalased, diplomaadid, saatkonnatöötajad, aga ka Eesti riigimehed, näitlejad ja teised väljapaistvad tegelased. Konstantin Päts ei pidanud paljuks tulla ise fotoärisse, kui kuulis, et vastavat valgustust polnud võimalik ateljeest Kadrioru lossi viia. Walter Lemberg on pildistanud Raimond Valgret koos tema ema, õe ja vennaga, Tammsaare abikaasat, Miliza Korjust, kui see külastas oma isa Eestis, baleriinide õpetajannat Litvinovat valges hermeliinkeebis, näitlejanna Milvi Laidi. 1922. aastast töötas Lembergi ateljees mõnda aega ka minifotoaparaadi Minox leiutaja Walter Zapp. 1926. aastal tegutses tema ateljees õpipoisi ja laborandina Nikolai Nyländer.
Oma noort naist pildistas Lemberg väga palju. Olles ise modelliks, sai naine aimu, kuidas poseerijat suunata ning pani tähele, kuidas kasutada valgust. Evi võis teha nii mõnedki fotod, kuid pildile läks alati Lembergi fototöökoja tempel.
Huvi fotograafia vastu muutus Evis järjest suuremaks. Abikaasa hoidis tema tegemistel ateljees silma peal ning poseeris ka ise naisele hea meelega, kui oldi koos väljasõitudel või Pirital suvilas. Palju sõideti ringi sõpruskonnaga, kuhu kuulus teisigi tuntud Eesti fotograafe, kelle vaimustus pildistamiskunsti vastu innustas noort naist veelgi.
«Kannatlikule jagab elu ka roose»
1941. aasta märtsis sõitis perekond Lemberg Saksamaale koos fotoateljee sisustuse ja isikliku mööbliga. Kuus kuud veetsid nad Wernecki põgenikelaagris. Elades laagris sisendas Evi endale: «Kannata ära! Oled oma tahtmist mööda tulnud, pead ka välja kannatama. Kuskilt ikka tuleb abi. Kannatlikule jagab elu ka roose.»
Esimese töötamisvõimaluse leidsid nad erafotograaf Leo Grundermanni valguspiltide töökojas Würzburgis. Seejärel kolisid Lembergid söekaevanduslinna Königshüttesse ja avasid seal Walter Lembergi valguspiltide töökoja. Sõja lõppedes koliti Poola Rahvavabariiki Legnicasse ja avati seal oma fotoäri. Kõik oli märksa tagasihoidlikum kui Eestis.
Walter haigestus 1948. aastal maovähki. Töö pidi aga jätkuma, sest raha oli vaja. Evi püüdis varjata mehe haigust ja teha ära kahe inimese töö. Nüüd sai Evi pildistamisel peaosa. Tema põhižanriks jäi portree, objektideks lapsed, pered ja sõdurid. Kõva töö abikaasa kõrval oli vorminud naisest perfektse fotomeistri. Tehnilisele täpsusele lisaks oskas Evi oma piltidesse panna naiselikku intiimsust ning üllatas vahetu ja loomuliku käekirjaga ka abikaasat. Walter suri 24. septembril 1950 ja on maetud Legnica kalmistule.
Tagasipöördumine kodumaale
1959. aasta algul viis Evi dokumendid Krakowisse, soovides sõita sünnimaale. Ta lohutas end sõnadega: «Alati viimasel hetkel tuleb abi. Kõik on juhused. Igal ühel on oma saatus, oma traagika, omad rõõmud ka.» 1960. aastal saigi ta loa sõita Eestisse. Tänu sõbranna juristist abikaasale õnnestus Evil vaatamata kahekordsele takistusele tollis, tuua kodumaale tagasi osa fotoaparatuurist ja osa Lutheri vabrikus valmistatud mööblist.
1962–1970 töötas ta fotograafina Tallinnas tööstuskombinaadi «Ühendus» (hilisem «Kiir») Suur-Karja ja Vaksali tänava ärides kuni vanaduspuhkusele minekuni.
Kuni viimase eluaastani oli Evi väga vitaalne, elurõõmus ja seltskondlik. 92-aastasena võttis ta sõbranna toel ette laevareisi Helsingisse. Ta ei jätnud vahele ühtki laulupidu, külastas vanalinnapäevi, rõõmustas sünnipäevalapsi oma lauluga. Ta oli kaastundlik kuulaja ja lohutaja.
1989. aastal valminud Peeter Toominga vändatud lühifilmis võttis Evi oma elu kokku järgmiste sõnadega: «Olen eestlaseks jäänud igal maal, kus olen elanud. Terve elu on üks võitlus, kõige eest on tulnud maksta. Kogu aeg – üks kaotus ja uuesti algamine.»
Elvine Marie Lemberg lahkus siit ilmast 95-aastasena 3. detsembril 1999 ja on maetud Tallinna siselinna kalmistule.
2015. aastal toimus Fotomuuseumis aastanäitus «Varjust välja. Esimesed naisfotograafid Eestis». Teiste kõrval olid seal väljas ka Evi Lembergi tööd ja fotograafi isiklikke esemeid.