Eesti toit jõudis taas Pariisi rahvusvahelisele toidumessile

Kairi Oja
, Toiduportaali Maitsemeel toimetaja, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eesti Põllumajandus- Kaubanduskoda

Eesti toidutootjad osalevad tänasest kuni 25. oktoobrini Pariisis, Nord Villepinte messikeskuses toimuval rahvusvahelisel toiduainetööstuse messil SIAL 2018. Eesti toidutootjate esinemist korraldab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda. 

Tänavu osaleb messil ühtekokku kümmekond kodumaist toidutootjat: Balsnack International Holding AS, Chocolala OÜ, Eesti Sai OÜ, Karila OÜ kondiitri- ja pagaritoodete hallis, Arke Lihatööstus AS ja Nõo Lihatööstus AS lihatoodete hallis, E-Piim Tootmine AS, Farmi Piimatööstus AS ja Saaremaa Piimatööstus AS piimatoodete hallis ning mahetoodete hallis tutvustab oma tooteid Salvest AS.

«Ühisstendi suurus on kokku 185 m2. Eesti toidutööstused on Põllumajandus-Kaubanduskoja abil Pariisi messil käinud juba 2002. aastast alates,» märkis Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja toiduvaldkonna juht Evi Randpere, kelle sõnul on eksport väikeriigi Eesti jaoks üliolulise tähtsusega.

«Ettevõtete innovatiivne tootearendus ja paindlikkus tootmisel ning aktiivne välissuhtlus tagavad ka eduka müügi uutel turgudel. Eesti põllumajandussaaduste ekspordi portfell on muutunud aasta-aastalt järjest mitmekesisemaks,» lisas Randpere. 

Rahvusvahelisel ning globaalsel tasandil mastaapseimal toidumessil SIAL osaleb Eesti toidutootjate esindus juba aastast 2002. 
Rahvusvahelisel ning globaalsel tasandil mastaapseimal toidumessil SIAL osaleb Eesti toidutootjate esindus juba aastast 2002. Foto: Eesti Põllumajandus- Ja Kaubanduskoda

Mahutoodete müügilt on liigutud keerulisemate toodete pakkumisele. 

«Nii oma toodete tutvustamiseks kui ka uute ideede ning kontaktide saamiseks on Pariisi mess olnud meie ettevõtjatele oluliseks sündmuseks,» kinnitas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse liige Tiina Saron.

«E-Piima arengustrateegias on rahvusvahelistel messidel osalemine olnud olulisel kohal ettevõtte loomisest saadik. Ka Pariisis oleme käinud alates sellest ajast, mil Eesti seal oma stendiga esimest korda esines,» ütles E-Piima juht Jaanus Murakas. 

Ta lisas, et nimelt Pariis oli koht, kus kohtuti esmakordselt oma tänaste  Jaapani kaubanduspartneritega, kuhu ollakse nüüd eksportimas oma toodangut.

«Ja tänavusel messil oleme nende ja mitmete teiste partneritega taas kokku saanud või saamas,» lausus Murakas.   

SIAL kuulub Euroopa ja kogu maailma tähtsaimate toidumesside hulka, seda messi korraldatakse üle aasta vaheldumisi Saksamaal Kölnis toimuva ANUGAga. 

Tänavu osaleb SIALil 7020 eksponenti 109 riigist kogu maailmas. Pariisi kogunevad toiduainetööstuste ja kaubanduse esindajad üle maailma, mistõttu ei piirdu Eesti tootjate huvi pelgalt Prantsusmaa turuga.

Ka tänavusel messil pööratakse erilist tähelepanu toidusektori innovaatilisele arengule. Messi slogan «Look deeper!» rõhutab toidutööstuste suuri väljakutseid veelgi põhjalikumalt uurida tarbijate vajadusi, sest maailma rahvastik kasvab ja toitu vajavaid suid on järjest rohkem.

Messil toimub ka innovaatiliste toidutoodete konkurss SIAL Innovation, kuhu oma tooted on esitanud ka meie ühisstendil osalevad ettevõtted.

SIALi Eesti tootjate stendid kujundas disainer Marju Liigand ja ehitas Taveco Disain OÜ.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles