Kui tahad kiiresti kehakaalu langetada, ole valmis nendeks jubedusteks

FOTO: Shutterstock

Soovitatav kaalukaotuse määr on 0,5 kuni 1 kilogramm nädalas. Loomulikult oleneb see palju kehatüübist ja mõnikord kaotatakse nädalas rohkemgi. Fakt on muidugi tõsisasi, et organismile pole kiire kaalukaotus teps mitte meeltmööda.

Kõige olulisem on viljeleda tervislikku ja jätkusuutlikku eluviisi, millest ka pikas perspektiivis tolku. Tasub teada neid kolme olulisi muutuseid, mida keha läbi teeb, kui šokeerid organismi kiire kaalukaotusega:

Võid langeda depressiooni

Kujutad muidugi ette, et kiire kaalukaotus peaks su ellu tooma rõõmsad tuuled, aga tegelikkuses on depressioon üsna levinud kõrvaltoime. Brittide uuring tõestas eluliste juhtumite näol, et kiire kehakaalu langus tekitas suurema tõenäosusega depressiooni, kui neil, kes rahulikumalt võtsid. Teadlased ei väida, et kaalulangus põhjustab depressiooni, kuid nende vahel võib olla psühholoogiline seos.

Nahk lõtvub

Kui kaotad lühikese aja jooksul palju kehakaalu – räägime siis 20 kilost, mitte paarist – pole nahal piisavalt aega, et suurte muutustega järgi jõuda ja ihu elastsus ei suuda taastuda. Mida kõrgemas eas oled, seda dramaatilisem tulemus jääb ning suitsetamine ja liigne päikesevalgus lisab õudu juurde. Sageli peavad liigse nahaga inimesed tegema kosmeetilise operatsiooni.

Kaotad palju lihasmassi

Kui toimub kiire kehakaalu langus, siis mitte alati ainult rasva arvelt. Eriti äärmusliku kehakaalu kaotamise meetodil võid kaotada ka lihasmassi.

Maastrichti ülikool tegi 50 inimese toitumise piiramisega katse. Üks rühm sõi viie nädala jooksul vaid 500 kalorit päevas, kui teine rühm sõi 12 nädala vältel 1200 kalorit päevas. Kõik osalejad langetasid keskmiselt 8,5 kilogrammi päevas, aga karmimat dieeti pidavad inimesed kaotasid selle hulgas ka 1,5 kg lihasmassi.

Rõhutame, et kiire kaalukaotus ei ole füüsilisele, ega ka vaimsele tervisele kasulik. Kui soovid kaalust alla võtta, rakenda sisse püsivad tervislikud harjumused, mida terve elu järgida.