7 näpunäidet, mille abil enne virtuaalkohtingut enesekindlust tõsta

Enesekindlus on inimese juures kõige seksikam joon.

FOTO: Austin Distel on Unsplash

Kuidas sina virtuaalkohtinguks valmistud? Koristad toa, paned midagi ilusat selga, valad klaasi veini? Aga kui ideid ei ole ning närvilised liblikad kõhus lendavad, siis Elite Daily jagab ekspertide nippe, kuidas end kohtinguks ette valmistada.

Enesekindlus on ääretult seksikas omadus ning seda levinud arvamust tõestavad ka teadusuuringud. 2009. aastal Wake Foresti ülikoolis tehtud uuringus osales 4000 inimest vanusevahemikus 18–70 eluaastat ning neil paluti hinnata fotodel olevate inimeste atraktiivsust. Uuringu tulemuste kohaselt eelistavad 75% naisi ning 90% mehi just neid inimesi, kelle fotodest enesekindlust kiirgas. 2019. aastal Ipsose läbi viidud küsitluses osales enam kui 18 000 inimest 27 riigist ning selle tulemused väidavad järgmist. Nii naiste kui ka meeste puhul osutus tõeseks see, et kui juttu on sellest, mis teeb kellegi tõeliselt ilusaks, siis trumpab inimese enesekindlus kindlakäeliselt üle tema füüsilised atribuudid (näiteks näo välimuse ning kehakuju).

Milleks see info? Ikka selleks, et veel kord kinnitada, et just enesekindlus on see omadus, mida peaks endas enne virtuaalkohtingut arendama. See aitab sul ennast paremini tunda ning kogemust rohkem nautida, ent annab sulle ühtlasi ka parema võimaluse kaaslasele silmajäämiseks. «Enesekindlus on oluline nii tavaliste kui ka virtuaalsete kohtingute puhul,» selgitab kosjasobitusfirma tegevdirektor Susan Trombetti. Seega enne videokõne alustamist hinga sügavalt sisse ning harjuta järgmisi strateegiaid, et oma enesekindlus taevasse tõsta.

Võta aega, et end valmis sättida

Enne kohtingut kiirustamine muudab su väga kurnatuks, mis annab hoobi ka enesekindlusele. Seetõttu soovitab enesekindlusenõustaja Trish Blackwell, et sa jätaksid endale piisavalt aega enese valmis sättimiseks. Pole oluline, kas su tavaline rutiin enne kohtingut sisaldab minimaalset meiki või suurejoonelisi näomaalinguid ja soengut, alati on hea teada, et sul on piisavalt aega. Nii oled end valmis seades lõõgastunum ning seetõttu ka tulemuse ning eesootava kohtingu suhtes enesekindlamas seisus. Blackwell soovitab enne kohtingut teha ka kohalolekut süvendavaid hingamisharjutusi ning positiivsete ja enesekindlust upitavate lausete valjusti välja ütlemist.

Kohtinguekspert Maria Sullivan lisab, et «kui sa näed hea välja, siis ka tunned end hästi», seega ära kahtle ning kanna näiteks mõnd julget ehet, lase endale peale oma lemmiklõhna või pane jalga ägedad kingad. «Isegi kui kaaslane ei saa su parfüümi nuusutada ega täpselt näha, mida seljas kannad, tunned sa ise ennast suurepäraselt,» lisas Trombetti.

Tee eeltööd

Virtuaalkohtingud toimuvad pisut teisel mänguväljal, seega on hea end sellega kurssi viia. Pea meeles, et keegi ei eeldagi, et sa oleksid nendes koheselt professionaal. Kohtinguks valmistumisel võid vaadata näiteks videosid, mis soovitavad videokõnedeks sobivat valgustuslahendust või seda, kuidas videokõne jaoks parimat meiki teha. «Õpi mõni meiginipp, mis kaameras eriti hea välja näeb,» selgitab Trombetti ning lisab, et nii saad endale jumekust lisada ning enesekindlust tõsta. Väikese eeltöö abil saad paremini käppa selle, kuidas end kaamera ees parimast küljest näidata.

Pea meeles silmside olulisust

2009. aastal teadusajakirjas Self and Identity (eesti k. mina ning identiteet) avaldatud uuringus jõudsid teadlased järeldusele, et kõrgema enesekindlusega inimesed hoidsid kaaslasega palju tihedamat silmsidet kui need, kel enesekindlus madal, tuues sellega välja seose enesekindluse ning silmside hoidmise vahel. Trombetti ütleb, et silmside on lihtne, ent ülimalt efektiivne viis enesekindlust kiirata, ent videovestluses on selle õigesti tegemiseks väike nipp. «Harjuta endale sisse, et sa vaataksid otse kaamerasse, mitte tema silmadesse ekraanil, sest vaid nii tundub su kaaslasele, et sa vaatad talle otsa,» selgitab naine.

Vii läbi vaimne proovikohting

Kui oled loomu poolest ärev inimene, siis võib kohtinguks valmistumine sinu jaoks tähendada, et mõtled ette valmis kõikvõimalikud viisid, kuidas asjad saavad valesti minna. Kahjuks lööb selline mõtteviis su enesekindluse kõikuma. Seega miks mitte võtta appi oma kujutlusvõime ning visualiseerida endale võimalikke olukordi, kus asjad hoopis hästi lähevad. Kui kujutad ette, kuidas su kohting sujub ning hästi läheb, suudad tänu sellele ka oma ärevust paremini kontrollida ning iseennast palju optimistlikumasse mõtteruumi viia.

«Uskumine, et kohting läheb hästi, viib tavaliselt ka parema tulemuseni,» selgitab Sullivan. Näiteks kui oled stressis seetõttu, et äkki saavad teil jututeemad otsa, soovitab Bennett mitte ainult ette kujutada, kuidas end sellises olukorras tunned (see pole nii katastroofiline kui sa arvad!), vaid mõtle välja ka see, kuidas sa sellises olukorras käituda võiksid, kui asjad tõesti nii lähevad. Trombetti soovitab enne kohtingule minekut peotäie teemasid välja mõelda, sest nii ei lähe sa paanikasse, kui vestlusse ka paus tekib. Nende näpunäidete abil tunned, et oled valmis kõigiks võimalikeks ette tulla võivateks situatsioonideks ning oled seetõttu ka tulemuse suhtes enesekindlam.

Helista sõbrale

Kui oled kohtingu osas eriti närvis, siis soovitab Sullivan helistada mõnele usaldusväärsele sõbrale, kes su hirme lahustada oskab. Head sõbrad juba teavad sind ning oskavad kindlasti õigeid asju öelda, et sind maha rahustada või julgustada, sest nemad juba teavad, milliseid ägedaid omadusi sinus peidus on. «Räägi sõbraga kohtingu kulg läbi ning küsi vajadusel nõu,» ütleb Sullivan. «Vahel on positiivsed nõuanded ja komplimendid perelt või sõpradelt just see, mida vajad, et su enesekindlus enne kohtingut tõeliselt tiivustuks.»

Lase higil voolata

Vahel on kõige parem viis oma peast välja saamiseks kehaga tegelemine. Seetõttu soovitab Sullivan enne kohtingut veidi trenni teha – see mitte ainult ei paranda su minapilti, vaid igasugune füüsiline aktiivsus aitab ka kohtingueelsest ärevusest paremini üle saada. Kui nüüd täpne olla, ei tähenda see näpunäide mitte seda, et peaksid pikki kilomeetreid jooksma või hullult intensiivset trenni tegema, et oma enesekindlust tõsta. Ka mõne tantsu harjutamine, venitused või krapsakas jalutuskäik naabruskonnas aitab pea selgeks teha ning annab sulle vajamineva tõuke, enne kui flirdirežiimi käima lükkad.

Harjuta, harjuta, harjuta

On loogiline, et mida rohkem videokõnesid ja -vestlusi sa teinud oled, seda kindlamalt tuned end ka virtuaalsel kohtingul. Seetõttu soovitab Trombetti pidada maha mõned rahulikud ning tagasihoidlikud virtuaalvestlused enne oma järgmist kohtingut. Need võivad olla mõne sõbra, pereliikme või miks mitte ka mõne teise silmarõõmuga, sest nende vestluste puhul on oluline see, et sa hakkaksid omama ettekujutust sellest, mis sinu jaoks virtuaalsete vestluste puhul töötab ning et nende tegemine tunduks sulle loomulik.

«Ma tean, et on aasta 2020, kuid mitte kõik inimesed ei tunne end virtuaalruumis mugavalt, seega harjutamine teeb meistriks,» ütleb Trombetti. «Kui tunned ennast vestluskeskkonnas hästi, siis oled seal kindlasti ka palju enesekindlam.»