PALJUD EKSIVAD 12 levinud tegevust, millega auto täielikult tuksi keerad

Marju Ränk
, Sõbranna.ee toimetaja
Copy
Foto: Shutterstock

Osad inimesed omavad väga pikka autosõidustaaži, aga nad ei saa arugi, et teevad süstemaatiliselt valesid asju, mis nende neljarattalise eluiga lühendab, vahendab Reader's Digest.

Loodetavasti pole sina neid allolevaid karuteeneid oma autole teinud, aga kui siiski, siis nüüd on tagumine aeg see jant lõpetada.

Väldi neid tegevusi, et oma kauni auto eluiga pikendada:

Sõidad igast august läbi

Su autol võib olla suurepärane vedrustus, aga lõpuks jõuab olukord murdumispunktini. Mõnikord on aukude vältimine võimatu, aga püüa siis vähemalt hoogugi maha võtta.

Kasutad ebakvaliteetset kütust

Madalama hinnaga kütuse pealt säästmine läheb sulle paraku uue mootori maksma. Ebakvaliteetne kütus võib tekitada juhitavusprobleeme ja paneb hoiatustuled vilkuma.

Jätad auto nädalateks seisma

Liiga pikalt autol seista laskmine tapab aku ja muudab rehvid ebaproportsionaalseks. Lisaks muutub paagis seisev kütus vanaks. Kui su auto siiski peab kauemaks seisma jääma, leia talle sobiv siseruum või varjualune. Pese auto väljast kenasti puhtaks, täida rehvid ja ühenda aku laadija külge.

Kasutad valet tüüpi rehve

See tavaliselt tähelepanuta jäetud probleem kulutab rehve, suurendab õnnetusvõimalusi ja kasutab röögatult kütust.

Ei pese autot

Mõtled, et milleks autot pesta, kui see nagunii kohe uuesti mustaks läheb? Regulaarne autokere pesu hoiab värvi kaua ilusana ja ei lase roostel nii kiiresti tekkida. Talvised kaitsekihid on veelgi olulisemad, sest sool «sööb» su auto kiiresti ära.

Ei puhasta kapotialust

Enamasti kiputakse keskenduma sellele, et auto näeks väljast kena välja, aga mis toimub kapoti all? Suur viga on jätta mootori välispind poriseks ja prahiseks, mis lühendab auto kasutusiga.

Toetad kätt käiguvaheti kangile

Käiguvaheti kang pole käetugi, kuigi see tundub su jaoks nii loomulik tegevus. Tegelikult põhjustab see käigukasti osade enneaegset kulumist.

Kasutad odavamaid või valesid autoosasid

Loodetavasti käid sa autohooldust ikka profi juures tegemas ja ei putita oma masinat ise? Ka kõige lihtsamate varuosade vahetamine võib tunduda käkitegu, aga mis siis, kui valid sarnase ent täiesti vale jupi? Süüteküünalde puhul on oluline jälgida, et neil oleks õige soojusvahemik. Kütuse- ja õhufiltrid peaksid olema spetsiaalselt automargile sobivad originaalid.

Jätad õli vahetama

Kui vahetad õli sagedamini kui soovitatud, hoiab söövitav materjal mootorist eemale ja auto säilib kauem.

Lähed «külma» autoga sõitma

Külm mootor vajab temperatuuri soojenemiseks aega. Ära hakka kohe gaasi põhja litsuma, kui temperatuurinäidik pole veel normaalset piiri saavutanud.

Vajutad liiga tihti pidurit

Raske jalg piduripedaalil põhjustab piduriklotside ebaharilikku kulumist, mille tulemusel pead neid tihedamini vahetama. Näiteks foori taha jõudmisel lase lihtsalt aegsasti juba gaas lahti ja masin aeglustab ise hoo.

Lased kütusepaagil täielikult tühjaks saada

Kütusepaagi tuli süttib, aga sina sõidad ikka veel umbes 10 kilomeetrit. Kütusepaagi põhja kogunenud mustus kerib sedasi mootorisse ja teistesse osadesse laiali. 

Copy

Märksõnad

Tagasi üles