Söö neid toiduaineid ja juuksed tänavad sind

FOTO: Shutterstock

Juuksed kogevad palju alates lõikamisest kuni värvimise ja muude protseduurideni välja. «Juuksed on meie tervise baromeeter, eriti naiste puhul,» ütleb USA juuksesiirdaja doktor Alan Bauman Huffington Postile.

Väikesed muudatused toitumises võivad juustele suure karuteene teha. Kiirdieedid ja raua- ning proteiinipuudus võivad juuste heaolu mõjutada ja nende kvaliteeti kehvemaks muuta. Samas kõike toitaineid korralikult tarbides muutuvad juuksed lausa võrratult kauniks.

Siin on toiduained, mida süües saad peagi omale kaunid tuules lehvivad kiharad:

1. Kvaliteetne metsik lõhe

Lõhe sisaldab palju oomegarasvu, mis on tervete juuste, peanaha ja kogu ihu jaoks vajalik. Alati tuleks eelistada metsikut lõhe, sest see on kasvanduse omast toitainerikkam ja kvaliteetsem.

2. Tumerohelised köögiviljad

Bauman soovitab süüa rohkelt tumerohelisi köögivilju, sest need sisaldavad palju A- ja C-vitamiini. Keha vajab neid vitamiine rasu tootmiseks, mida juuksefolliikulid eritavad, et kiharad püsiksid loomulikult niisutatud, terved ja läikivad.

3. Pähklid

Pähklid on kaunite juuste saavutamiseks suurepärane suupiste, sest need sisaldavad rikkalikke rasvhappeid ja ka tsinki. Kreeka pähklid on juuste jaoks kõige parem valik.

4. Liha

Kuna juuksed koosnevad umbes 80 protsendi ulatuses keratiinvalgust, siis mida rohkem valku tarbid, seda paremini juuksed kasvavad ja on lisaboonuseks ülitugevad. Rauavaegus võib mõjutada ka juuste väljalangemist ja neid nõrgaks muuta. Ehk siis tarbi palju liha, millest organism kõige paremini rauda omastab.

Kui sa pole lihatarbija, söö hoopis tumedaid lehtköögivilju ja veendu, et saaksid palju valku ubadest ja läätsedest.

5. Mustikad

Päikesest ja saastumisest tulenevad vabad radikaalid võivad juustele olla sama kahjulikud nagu nahalegi. Suurenda antioksüdantide tarbimist, süües rohkem marju. Mustikad on tõeline supertoit, kuna need sisaldavad palju vitamiine ja antioksüdante.