10 valearvamust tselluliidi kohta, mida paljud tõepähe võtavad

Tselluliit ei küsi kehakaalu - see tekib ka väga saledatel inimestel.

FOTO: Shutterstock

Arvasid, et tead tselluliidist juba kõike ning lisaks on sul kavalaid nippe, kuidas sellest tüütust nähtusest lahti saada? Kontrolli igaks juhuks oma teadmised üle, sest äkki omad ka ise mõnda eksiarvamust, kirjutab Iltalehti.

1. Tselluliidi tekkimist mõjutab naha struktuur

Tõde. Lisaks kehas sisalduvale rasvale mõjutab ka naha struktuur tselluliidi ilmnemist. Tselluliit on sidekoesse pakendatud rasv. Naha pinnale tekivad visuaalsed augud ja ihu näeb selle tulemusel ebaühtlane ja konarlik välja. Ka saledal inimesel võib olla nähtav tselluliit.

2. Kui ühest kohast tselluliidist lahti saad, siis samasse kohta see tagasi ei tule

Vale. Kahjuks võib tselluliit samasse kohta tagasi tekkida, mis kinnitab, et selle tüütu probleemi vastu võitlemine kestab igavesti.

3. Tselluliidi teket ei saa takistada, aga sellest saab lahti

Nii ja naa. Palju lihtsam oleks, kui tselluliiti üldse poleks – sellega võitlemine on väga raske. Tselluliidist lahtisaamine pole võimatu, aga see võtab palju aega ja nõuab kannatlikkust.

4. Tselluliidi piirkonnad on tundlikud, sest seal on põletik

Vale. Tselluliit ei ole põletik, vaid ainevahetushäire, mille tulemusel koguneb nahaalusesse sidekoesse liigne rasv, jääkained ja vedelik.

5. Kõikidel naistel on tselluliit

Peaaegu tõsi. Mitte kõigil pole tselluliiti, aga enamus naised on sellega kimpus. Hinnanguliselt 90 protsenti naistest seisavad tselluliidiga mingil eluperioodil silmitsi.

6. Tselluliiti kutsutakse ka apelsinikoore-nahaks, kuna rohke apelsini söömine võib nahka muuta

Vale. Tegemist on visuaalse metafooriga ja nähtusel pole pistmist päris apelsinidega. Kui rasvarakkudesse koguneb liiga palju rasva, siis sidekoe seinad mitte ei veni vaid tõmbavad nahka sissepoole. Samal ajal suruvad rasvaklastrid seda väljapoole. See muudab naha pinna apelsinikoore sarnaseks.

7. Kui tselluliit juba tuleb, siis pole enam midagi parata

Vale. Sinu enda elustiil mõjutab rasva kogunemise kiirust. Regulaarne treenimine, vee joomine, madala rasvasisaldusega dieet aitavad võidelda tselluliidi vastu. Vältida tuleks liigset suhkru, rasvade ja gaseeritud jookide tarbimist.

8. Liiga kitsad riided põhjustavad tselluliiti

Tõsi. Tselluliidi tekkimisele aitab kaasa liigne istumine ja kitsad riided ehk siis veri ei ringle enam korralikult. Ka hormonaalsed seisundid süvendavad seisundit.

9. Tselluliit tekib ainult kehaosade tagakülgedele

Vale. Tselluliit on rasv ja võib ilmneda kõikjal kehas, kuhu rasv koguneb. Nii et see pole ainult tuharate ja reite needus, vaid ka kõhu, käte, rindade ja pahkluude piirkonnas esinev nähtus.

10. Tselluliit on ainuüksi inimese enda kehva eluviisi tagajärg

Vale. Ehkki saad tselluliidi tekkimist treenimise, tervisliku toitumise, suitsetamise/mittesuitsetamise ja alkoholi tarbimisega reguleerida, ei pruugi sa mõjutada kõiki tselluliiti soodustavaid tegureid. Teinekord on tegu päriliku eelsoodumusega, halva vereringega, sidekoehaigustega ja teatud ravimitega, mis jäigastavad sidekoe.