Lühikese ajaga kõhurasvast lahti: vii sisse vaid seitse elumuudatust

FOTO: Shutterstock

Ehkki sa soovid kõhuümbermõõtu nüüd ja kohe väiksemaks saada, ei käi asjad nii kiiresti. Vii sisse allpool loetletud muudatused ja näed muutuseid juba kaheksa nädala pärast. Treenimine annab veelgi paremaid tulemusi, kirjutab Popsugar.

Tarbi vähem kaloreid
 
Oled ilmselt kuulnud, et kehakaalu kaotamine on 80% toitumise ja 20% treeningu suhe. Kui trenni teha ei jaksa või ei taha, siis hoia vähemalt toitumine korras. Oluline on ära põletada rohkem kaloreid, kui sisse sööd. 
 
Telli omale toitumiskava ja pea sellest 100% kinni ning märkad peagi, kuidas rasv kehalt maha pudeneb. Kuid oluline pole ainult kalorikogus, vaid ka toidu kvaliteet. 
 
Söö vähem suhkruid
 
Suhkur mitte ainult ei pane su kaalunumbrit kerkima, vaid ta ka mängib olulist rolli selles, kuidas keha kõhurasva talletab. Uuringud on näidanud, et suhkuga magustatud jookide tarbimine põhjustab rohkem kõhurasva. Lisaks suurendab suhkur insuliinitaset. 
 
Loobu nisujahust
 
Nagu suhkur, nii kergitab ka liigne nisujahu tarbimine meie kehakaalu. Tarbi vähem valget saia ja riisi ning söö rohkem täisteratooteid. Rafineeritud teraviljast toodete puhul võib märkamatult palju kaloreid sisse süüa, samas on kõht üsna varsti jälle tühi.
 
Tarbi rohkem kiudaineid
 
Kiudainerikkad aed- ja puuviljad aitavad kõhtu paremini täis hoida ning vähendavad seeläbi kõhuümbermõõtu. 
 
Treeni teadlikult
 
Paljud arvavad, et kui nad tahavad kaalust alla võtta, peavad nad hästi palju kardiotreeningut tegema. Jah, kardiotreening aitab kaloreid põletada, aga jõusaalitrenn on pikas perspektiivis siiski efektiivsem. Jõusaalitreening aitab lihaseid ehitada ja suurem lihasmass tähendab ühtlasi ka suuremat kalorikaotust. 
 
Ka jõusaalitreeningu jaoks palu esmalt abi kogenud treenerilt, kes aitab just sinule sobiva treeningplaani koostada.

Proovi HIIT-treeningut

HIIT tähendab kõrge intensiivsusega intervalltreeningut, mis aitab lühikese ajaga suhteliselt heasse füüsilisesse vormi jõuda. On tõendeid selle kohta, et HIIT aitab kõhurasvast kiiremini lahti saada ja intensiivseid treeninguid soovitatakse teha nädalas kaks korda.

Maga piisavalt

Kuigi korrapärane toitumine ja treening on rasva kaotamiseks olulised, kipuvad paljud inimesed unustama olulise elustiili harjumuse: une. Unepuudus võib suurendada stressihormooni kortisooli tootmist.

Kui unepuudus ja kortisooli sisaldus tõuseb keha töös hoidmiseks, tunned tõenäoliselt väsimust, vaimset kurnatust ja loomulikult ka suurenenud isu. Öösel on soovitatav magada seitse kuni üheksa tundi.