5 salakavalat trikki, mida alkohol sinu kehaga teeb ning kuidas selle tarbimist vähendada

5 salakavalat trikki, mida alkohol sinu kehaga teeb ning kuidas selle tarbimist vähendada.

FOTO: Shutterstock

Sulle meeldib aeg-ajalt napsutada? Hoia alt, sest alkohol trikitab sinu kehaga nii, et sa sellest ise ehk aru ei saagi. Kuidas? Kohe räägime lähemalt.

Suurendab stressi

Uuringud on näidanud, et alkoholi joomine suurendab kehas kortisooli ehk stressihormooni taset. Teadagi pole stressis keha valmis rasva põletama.

Tõstab söögiisu

Ilmselt oled ka sina märganud, kuidas alkoholi tarbimise ajal su söögiisu märkimisväärselt tõuseb. Kahjuks peab tõdema, et isutamine ei lõppe vaid käesoleva õhtuga – see jätkub ka pohmeluse ajal ning nii sööd end lihtsalt üle.

Viib moraali alla

Oled märganud, et alkoholi joomine toob väga lihtsalt kaasa suhtumise «las minna»? Tunned, kuidas oled rongilt maha hüpanud ning sellele tagasi pääsemiseks liigub rong liiga kiiresti. Selline madalseis ei pruugi piirduda vaid mõne päevaga, vaid võib sageli kesta lausa nädalaid.

See on aeg, mil teed oma kehale suure karuteene. Kaotatud kilod tulevad tagasi ning sinu motivatsioon langeb. Pole välistatud, et jõuad tagasi oma kaalu langetamise algusesse. Tihti pole ebaõnnestumise põhjuseks pelgalt ühe õhtu napsutamine, vaid sellest tulenev ja nädalaid kestev motivatsiooni langus.

Paneb sinu rasvapõletuse pausile

Üllatav? Alkoholi tarbimine paneb keha kõik muud ainevahetuslikud protsessid korraks ootele. Seejärel tegeleb ta peaasjalikult sissejoodud alkoholi töötlemise ja põletamisega ning keharasv jääb oma aega ootama.

Rikub eelnenud nädala pingutused

Tõsi! Kui oled terve nädala kenasti vaeva näinud ning kaalu langetanud, võib üks pidu rikkuda kogu eelneva nädala pingutuse ning oled tagasi nädala alguspunktis. Seda sa ei taha ju ometi?

Kuidas alkoholist puhkust võtta?

  • Pea meeles, et inimestel, kes teevad enne mõõduka joomise juurde minemist alkoholist täieliku pausi, õnnestub mõõdukas tarbimine hiljem paremini.
  • Paus joomisest aitab lammutada vanu joomisharjumusi ning teeb ruumi uutele toimetulekuviisidele.
  • Tolerants alkoholi suhtes langeb ja seetõttu tunned alkoholi toimet hiljem oluliselt väiksematest kogustest ja suurte koguste tarvitamine tundub aina mõttetum.
  • Tänu alkoholi tarbimisele tehtud pausist teravneb selle aja jooksul ka sinu mõtlemine, paraneb mälu ning keskendumisvõime.
  • Mõni nädal või kuu aega alkoholita näitab selgelt, kui sõltuv või sõltumatu sa tegelikult alkoholist oled.
  • Tänu pausile saad praktilise kogemuse, kuidas oled oma joomissoovist võitu saanud. Samuti tõuseb sinu eneseusk ja suudad pärast oma trenniga seotud eesmärke kergemini täita.

Abi küsimiseks pöördu spetsialisti poole ja loe täiendavat infot koduleheküljelt Alkoinfo.ee.

Kasutatud allikad:

«Võta alkoholist puhkust». Alkoinfo.ee. Autor: Alkoinfo.ee

«5 põhjust, miks tasub alkoholi...». Fitlap.ee. Autor: Heikki Mägi. 03.04.2016.